domingo, 26 de octubre de 2008

Neonazis, ultracatòlics i populistes tracten de boicotejar l'arribada del vaixell de Women On Waves.

L'avortament continua sent un dels cavalls de batalla de l'extrema dreta, com s'ha demostrat arran l'arribada a València del vaixell de Women On Waves, una ONG holandesa que reclama ampliar aquest dret arreu d'Europa. Els ultres, convocats pels catòlics radicals de Provida i secundats per membres d'España2000, Alianza Nacional, anticatalanistes i Democracia Nacional, s'hi van concentrar per boicotejar l'arribada del vaixell, que va atracar finalment, tot i que l'Ajuntament va impedir la festa prevista. Una vegada més, l'extrema dreta valenciana apareix unida contra els valors progressistes i les reivindicacions per l'ampliació dels drets, amb la seua demagògia 'provida', residu de l'integrisme catòlic que ha regnat a l'Estat durant tantes dècades.

Una vegada més tornem a veure la fauna ultra valenciana unida: des dels integristes catòlics, passant pels neonazis, els ultraespanyolistes populistes i els anticatalanistes, tots junts de nou contra les reivindicacions de l'esquerra. Aquesta vegada però, la seua rabieta no arribà a més, i tan sols van poder lladrar a uns quants metres de l'acte de benvinguda organitzat per nombroses entitats polítiques, feministes i culturals que defensen el dret a l'avortament lliure i gratuït.

La nota curiosa fou l'aparició a Antena3 de José Luís Roberto passejant-se entre els manifestants en favor del vaixell, i que va ser entrevistat breument per aquesta cadena. El periodista li preguntà qui era, ell va dir que 'un advocat', i a continuació li tornà a preguntar si formava part d'algun partit polític; al respondre que si, que d'España2000, el reporter afirmà 'd'extrema dreta, no'? i Roberto afegí 'Bueno, así nos llamáis...' Una vegada passa el programa a plató, un dels tertulians descriu al personatge: treballa al món de la prostitució, i llançà una pregunta a l'aire sobre aquest tema (l'avortament) dins del món de l'alterne... Curiosa pregunta.

-------------------------

La llegada a Valencia

Más de doscientas personas esperaban en las inmediaciones la llegada del barco. La incertidumbre y las dudas que se respiraban estos últimos días sobre si el velero lograría atracar en el canal sin permiso del Consorcio quedaron despejadas cuando el director de la clínica Mediterranea Médica, Josep Lluis Carbonell, -que fue quien invitó al barco holandés para apoyar la campaña de despenalización del aborto-, anunció que el velero entraría a las seis menos cuarto de la tarde.
Fuera, agentes de la Policía Nacional vigilaban y mantenían perfectamente delimitada la concentración que habían convocado los jóvenes Provida para evitar incidentes ya que el acto no tenía autorización.
Paralelamente, en el Club Náutico, otro grupo de militantes de las entidades contrarias al aborto que se habían embarcado en dos lanchas cedidas por particulares para salir en busca del velero abortista y boicotear su llegada, tuvieron que echar marcha atrás al aparecer la Guardia Civil y notificarles que no disponían de permiso para entrar en la bocana del puerto.
Mientras, en los aledaños del edificio Veles e Vent los asistentes celebraban y jaleaban la llegada del velero, una zodiac del Consorcio con dos operarios a bordo que llevaban unas camisetas en las que aparecía escrita Dársena deportiva intentaron remolcar con un cabo el velero holandés, instándole a que saliera del canal.
La tripulación, integrada por mujeres, realizó varias maniobras para soltarse del amarre de la embarcación que persistía en sacarlas del canal. En pleno pantalán se vivieron momentos de tensión, al estirar un grupo de asistentes del cabo del propio velero para impedir que fuera remolcado.
La líder de la ONG Mujeres sobre las olas, Rebecca Gomperst, que estaba en tierra, se subió al barco para intentar deshacerse del cabo que lo mantenía sujeto a la zodiac hasta que finalmente lo cortó y lo liberó, ante el regocijo general.
Gomperst, que llevaba un vestido, saltó a la zodiac y mantuvo un forcejeo con uno de los marineros para impedir que éstos volvieran a remolcarlo y posteriormente arrojó el cabo al agua con el alborozo de los asistentes y los toques de bocina de la capitana del barco holandés que celebraba así su triunfo.
Refriega en el canal
La escena de la refriega en pleno canal entre las dos embarcaciones, una que esquivaba y la otra que intentaba amarrar, duró casi un cuarto de hora. Finalmente, la zodiac desapareció y el velero atracó en el pantalán frente a Veles e Vent.
Fuentes del Consorcio Copa América que gestionan el Gobierno de España (50%), la Generalitat y el Ayuntamiento (50% restante) y preside la alcaldesa de Valencia, Rita Barberá, que declaró que la llegada del barco era «una provocación que produce indignación», informaron a Levante-EMV que había sido la propia entidad la que había ordenado a la zodiac que remolcara al velero y lo sacara del canal, al carecer de permiso de atraque.
Por su parte, la Capitanía Marítima de Valencia informó a este periódico que ni dió órdenes ni participó en el intento de remolcar el velero.

www.antifeixistes.org

0 comentarios: